În Dunkirk Personajul Principal Este Situația În Sine

Care mai e faza și cu filmul ăsta, Dunkirk pe numele său? Păi se face că e vorba despre o operațiune militară din Al Doilea Război Mondial care se întâmpla în localitatea Dunkerque, Franța - loc desemnat de evacuare al forțelor aliate către Marea Britanie, înconjurate fiind de "ze germans".

Văzând trailer-ul, primul lucru care mi-a trecut prin minte a fost că ăsta e genul de film cu pretenții la premiile Oscar. Nu-i de mirare, cu un regizor-scenarist precum Christopher Nolan, pe care vi-l amintiți poate din "scurt-metraje" precum trilogia The Dark Knight (da, aia cu Heath Ledger), Inception, Memento, The Prestige și Interstellar, nu ar avea cum să nu fie un film de excepție, din toate punctele de vedere. Pentru că n-am mai văzut de ceva timp un film cât se poate de serios și dramatic, a durat un pic până m-am obișnuit cu atmosfera lui, dar după atâtea filme cu super-eroi schimbarea a fost cât se poate de binevenită.

Printre puținele critici pe care le-aș putea aduce una ar fi că mi s-a părut că uneori încearcă parcă prea mult să creeze și mai multă tensiune prin muzică. Adică am înțeles filmule da, e totul super tensionat, cel mai tensionat ever, dar ho, mai lasă-ne un pic să respirăm! Bine, chiar și asta, date fiind circumstanțele emoționale pe care încearcă să ni le transmită nu aș putea să i-o reproșez pentru că așa cum arată și poza alăturată, ai avea timp să respiri?

Mai mult decât altceva filmul ăsta este o lecție de istorie transpusă pe ecran. O lecție dură și înfiorătoare care m-a făcut de câteva ori să-mi încordez mușchii fără să-mi dau seama. O lecție regizată perfect, cu cinematografie excepțională și cu un soundtrack genial compus de legendarul Hans Zimmer despre care nici nu ar avea rost să vă exemplific la ce-a mai lucrat - dacă ai văzut vreun film cu coloană sonoră super epică, probabil că el a compus-o.

Un lucru v-aș avertiza înainte de a-l viziona: să nu vă așteptați la genul de scenariu în care "bravul soldat" ia pușca și cucerește dealu'. Nu! Aici e vorba despre... altceva. Vizitați trailer-ul și convingeți-vă singuri: e genul de film-lecție care merită văzut măcar pentru aspectul istoric. Filmat cu camere IMAX de 65mm merită văzut și pe marele ecran, reușind prin aspectul wide al acestor camere să surprindă excelent dimensiunile întâmplărilor.