7 Setări Pentru A Spori Performanța În Windows 10

Am scris cele de mai jos în urma experienței avută pe ultrabook-ul Kruger&Matz, modelul Explore 1403, pe care-l folosesc de aproape 20 de zile și care vine pre-instalat cu Windows 10 Home.

Kruger&Matz Explore 1403 poză
Kruger&Matz Explore 1403

Tot butonând-ul, am deslușit într-o anumită măsură cum stă treaba cu cea mai nouă versiune de Windows Zece și ce-i pot face ca să-mi funcționeze laptop-ul mai bine, fără să intru în setări prea avansate sau dificile de înfăptuit.

Indiferent de nivelul tău de cunoaștere în ale sistemelor de operare sau în ale "calculatoarelor" în general, sunt sigur că pașii de mai jos sunt simpli de urmărit și-ți vor îmbunătăți și ție experiența pe pc-ul tău mobil. Să începem cu începutul.

1. Fă update la Windows pentru cea mai nouă versiune

Poate cel mai important lucru pe care-l poți face pentru performanța laptop-ului tău este ca imediat ce l-ai deschis și conectat la internet este să îl lași să-și facă update la cea mai nouă versiune de Windows. Deși este un download de 4 giga (așa a fost în cazul meu) a cărui instalare va dura foarte, foarte mult merită fiecare secundă și țigară fumată stând pe lângă el. În cazul meu a făcut diferența între a fi nemulțumit de achiziție și a fi încântat de alegerea făcută.

Deși nu eram fan Microsoft și-mi doream de fapt un laptop MacBook cu Apple OS, versiunea 1703 de Windows (OS Build 15063.540) m-a făcut să mă îndrăgostesc de Windows 10 - arată bine, se mișcă și e organizat bine și vine cu tot ce ai nevoie: aplicații (apps - poate chiar prea multe, vezi punctul 2), antivirus și browser-ul Edge (fostul/noul Internet Explorer) pe care l-aș folosi dacă n-aș fi atât de legat de browser-ul Chrome și contul Google.

2. Dezinstalează aplicațiile pe care nu le folosești

Pentru că ultrabook-ul meu are o memorie limitată pe hard am dezinstalat toate programele de care nu am nevoie, dar și jocurile pre-instalate. Nu știu cât de mult ajută asta la performanța propriu-zisă, dar am câștigat câțiva giga de memorie fizică care pot aduce (probabil) un spor de performanță.

Am intrat la Apps & Features și am dezinstalat jocurile Bubble Witch 3 Saga, Candy Crush Soda Saga, March of Empires, Minecraft, Solitaire, dar și app-urile Twitter, 3D Builder, News, One Drive (eu folosesc Google Drive), Sketch Book, Skype, Get Office.

3. Șterge versiunea anterioară de Windows

Dacă ai făcut update-ul de la punctul 1 vei primi o notificare în Action Center să ștergi versiunea precedentă de Windows care ocupă vreo 8 giga pe hard. Dacă nu-ți apare notificarea e posibil ca pasul 4 să facă asta oricum.

4. Activează Storage Sense

Storage Sense șterge periodic fișierele temporare sau inutile și coșul de gunoi. Opțional intră și la Disk Cleanup, bifează tot și dăi OK.

Settings » System » Storage » Storage Sense ON
Change how we free up space » ambele opțiuni ON
Free up space now » Clean now

5. Setează Windows-ul pentru performanță

Opțiunile următoare reduc multe efecte grafice irelevante care folosesc resurse:

Settings » System » About » System Info » Advanced system settings

Alege tab-ul Advanced și click pe Settings... din zona Performance 

Pe tab-ul Visual Effects bifează Adjust for best performance 

Bifează la loc Show thumbnails instead of icons - ca atunci când lucrezi cu poze să poți vedea conținutul lor fără a le deschide (opțional).

Bifează la loc Smooth edges of screen fonts - mi-a luat ceva până am descoperit că debifarea acestei opțiuni face ca orice text, că-i în Windows sau în browser, să arate oribil (esențială).

Click pe Apply și apoi pe tab-ul Advanced bifează la Adjust for best performance of: Programs

Apply și OK

Mai intră și aici:

Settings » Ease of Acces » Other Options » Play Animations in Windows OFF

6. Dezactivează aplicațiile care rulează în background

Dacă te loghezi pe contul de Microsoft va trebui să alegi ce nu folosești de mai jos și să dezactivezi în funcție de necesități. Eu am dezactivat tot pentru că nu am cont Microsoft și mă loghez doar în Chrome la contul Google.

Intră la Settings » Privacy și ia următoarele tab-uri pe rând:

Location » Location Service Off

Camera » Let apps use my camera hardware Off

Microphone » Let apps use my microphone Off

Account Info » Let apps access my name, picture, and other account info Off

Contacts » Let apps access my contacts Off

Calendar » Let apps access my calendar Off

Call History » Let apps access my call history Off

Email » Let apps access and send email Off

Messaging » Let apps read or send messages Off

Radios » Let apps control radios Off

Feedback and diagnostics » Select how much data you send to Microsoft » Basic

Background Apps » Let apps run in the background ON 

Dar apoi uită-te mai jos la Choose which apps can run in the background și pune totul Off mai puțin Windows Defender Security Center, care rămâne ON.

7. Dezactivează mesajele care apar pe ecranul de logare

A durat ceva până am găsit de unde doamne iartă-mă să dezactivez "știați că"-urile astea inutile de pe ecranul de logare.

Settings » Personalization » Lock screen » Get fun facts, tips, tricks, and more on your lock screen » Off

Concluzie

După ce-am făcut toate aceste setări performanța ultrabook-ului meu a crescut considerabil și-am început să mă bucur de el cu adevărat, reușind prin intermediul lor să reduc și consumul de baterie. Voi posta în curând aici un link cu review-ul acestui ultrabook.
Previous Post Next Post