Kruger & Matz Explore 1403 Laptop Review

Din motive anul ăsta n-am fost la mare și, la scurt timp după ziua de salariu, m-am trezit în concediu cu "foarte mulți" bani. Cum vechiul laptop nu mai avea nicio șansă de supraviețuire, după cum mi-au spus băieții de la un service, m-am hotărât să fac un search și să văd dacă m-aș încadra la o achiziție cu banii jos.

Kruger&Matz Explore 1403
MacBook wannabe

După câteva căutări în zona sub 1300 Lei, am dat peste ultrabook-ul Kruger&Matz, modelul Explore 1403, al cărui design mi-a sărit în ochi instant, fiind nesimțit de asemănător cu laptop-ul MacBook Air. Lucru care m-a făcut cât se poate de fericit deoarece pentru mine design-ul este esențial - pur și simplu nu aș putea cumpăra un laptop (sau orice altceva) dacă în primul rând design-ul nu mă încântă. Și cum singurul laptop pe care mi-l doream era unul de la Apple, după câteva zile de research despre firma Kruger and Matz și produsele lor, l-am comandat în speranța că ar fi soluția de mijloc între nevoia de laptop și nevoia de design frumos. Deși e vândut de un partener eMag, a venit în ziua următoare în condițiile în care pe site scria că ar dura 3 zile. Bun!


În momentul de față au trecut cam 3 luni de la achiziție și sunt mulțumit de el, deși la un moment dat chiar mă gândeam să-l trimit înapoi. Veți vedea mai jos de ce. Citiți și decideți în funcție de nevoile voastre dacă laptop-ul ăsta e suficient și pentru voi. Pentru mine este, iar eu folosesc următoarele: Blogger, Facebook, Google Drive, YouTube în HD, email și articole. Deci navighez pe diverse site-uri, scriu, postez și mă uit la clipuri video. Toate astea în browser-ul Chrome, conectat la contul Google.

Dacă pe aici te încadrezi și tu, atunci ultrabook-ul ăsta e perfect și pentru tine. Dar, dacă design-ul nu e așa important, vei găsi poate alt laptop mai rapid ca performanță în zona 1000-1500 RON. Pe scurt, la 1100 de lei eu mi-am luat o mică mașinărie pe care-mi pot face treburile, dar și arată bine. Cu mențiunea că termenii mei de comparație sunt vechiul, foarte vechiul laptop Fujitsu Siemens și MacBook Pro-ul de 13 inchi al sorei mele. Adică la extreme.

Un mare dezavantaj ar putea fi spațiul de stocare al hard disk-ului (pentru mine nu este că folosesc Google Drive), cu mărimea de numai 30 de giga din care, după update la Windows și șters diverse programe și jocuri, eu am rămas cu 12, pe care-i folosesc când mai downloadez vreun fi... tutorial de pe torenți. Sigur că poți să pui un card micro SD dacă e cazul să ai nevoie de mai mult spațiu de stocare.

Specificații


Intel® X5-Z8350 Quad-Core @ 1.44 GHz, 4 GB RAM, ecran IPS Full HD, placă video Intel® HD Graphics 400, Windows 10 Home pre-instalat, culoarea Silver, Hard Disk cu spațiu de 30 GB, 2 intrări USB 3.0, o intrare mini HDMI, jack audio, 1 slot micro-SD.

Tastatura


Tastele sunt poziționate excelent, ajungând lejer la orice, inclusiv Home, Backspace, End, Delete. Chiar și tastele volum- (F2) și volum+ (F3), deși necesită apăsată în același timp tasta Function de lângă Ctrl, apăsarea lor se face foarte simplu. Senzație satisfăcătoare la dactilografiere și sunet plăcut (pentru mine) de "traca traca", dar durează un pic până ajungi să înțelegi cum să le apeși ca să nu-ți ia de două ori tasta - ferm și scurt. Tastatura nu e luminată.

Touchpad-ul


La început o mare problemă pentru că deseori crede că vreau să fac zoom atunci când dau scroll cu două degete pe vreun site/Facebook și devine enervant super repede să setezi la normal de două ori pe minut. Tot folosindu-l însă, m-am obișnuit și se mai întâmplă rar; dar cum cel mai adesea lucrez cu un mouse conectat la laptop nu mai e o problemă. Suprafața touchpad-ului e cam rigidă.

Bateria


În general mi s-a părut că ține destul de mult. Nu am stat să fac un test propriu-zis, dar în general minim 4-5 ore de făcut diverse (inclusiv YouTube).

Sunetul


Direct din laptop sunetul e clar, dar din păcate FOARTE scăzut ca volum.

Portabilitatea


La 1.3 kilograme se simte foarte foarte ușor și pot sta lejer cu el în orice poziție și, mai ales că nu se încinge, îl pot ține și pe mine întins în pat sau rezemat fără să creeze discomfort. Ba chiar mă plimb cu el de colo-colo folosind lejer o singură mână.

Imaginea


Imaginea 1920x1080 full HD e grozavă, e o adevărată plăcere să-i privești ecranul IPS.

Conectare HDMI


Din cele 2 televizoare (nici unul smart TV) din casă doar pe unul am reușit să pun imaginea. Din păcate pe anumite site-uri se blochează, nu știu de ce. În schimb pe Netflix merge brici, deși calitatea/rezoluția e cam slăbuță.

Carcasa


Deși din plastic, nu dă impresia de ieftin. Asemănarea cu MacBook Air e de vis. Nici un abțibild! Doar logo-ul Kruger&Matz pe spatele ecranului și imediat sub el, plus numele modelului în partea dreaptă a touchpad-ului. Design minimalist.

Cablul de alimentare


Așa cum se vede și-n video-ul de mai sus, cablul e cam scurticel și poate deveni o problemă dacă ai priza departe când stai întins în pat, de exemplu.

Performanță


Sigur că după o folosire îndelungată pe pagini "grele" începe să se miște greuț, dar din fericire nu se și supra-încălzește. MacBook Pro-ul de 13'' după vreo oră și jumătate nu-l mai poți ține pe genunchi/abdomen că simți că te arde. Nu e cazul aici nici măcar după 4 ore.

Recomandare


Dacă vei achiziționa acest ultrabook, am următoarele sugestii pentru tine: ia-ți un mouse wireless, fă o singură chestie odată, și aplică recomandările din acest articol: 7 setări pentru a spori performanța în Windows 10.

Concluzie


Deși n-am butonat niciodată o tabletă pot spune că ultrabook-ul ăsta e mai degrabă un device îmbrăcat în haine de laptop, dar cu performanță de tabletă. Pentru mine este suficient pentru a folosi Social Media și a scrie articole pe blog (deși enervant deseori când încetinește în diverse scenarii). Dar, așa cum spuneam și mai sus, foarte important a fost design-ul, iar faptul că este ieftin și extrem de ușor un mare plus.

Între timp Explore 1403 nu mai este valabil (cel puțin pe eMAG) însă a apărut modelul următor, Explore 1404 ale cărui performanțe par a fi îmbunătățite.

2 Comments

  1. AM NEVOIE DE O BATERIE PENTRU ACEST LEPTOP KRUGER&MATZ SI NU STIU UNDE SA GASESC DE CUMPARAT PENTRU CA A MEA S-A CAM UMFLAT ,IAR LA SERVICE IMI RECOMANDA INLOCUIRE PRIN CIMPATIBILITATE DAR EU OPTEZ ORIGINALA SI UNDE POT SA GASESC DE CUMPARAT UNA NOUA SI ORIGINALA . MULTUMESC PENTRU AJUTOR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. N-am nici cea mai mică idee unde s-ar găsi așa ceva...

      Delete
Previous Post Next Post